Blog
6/10/2009
917 de vizualizari
16 comentarii
România, încotro?
Scriu acest post acum, când ne aflăm în faţa unei moţiuni de cenzură care va duce, probabil, la căderea guvernului Boc. Ar fi prima oară în istoria post-decembristă a României, când un guvern ar cădea în urma unei moţiuni de cenzură.
Moţiunea de cenzură este capătul unui drum trist pentru clasa politică din România.
Sunt vinovăţii mai mari şi vinovăţii mai mici.
Vă aşteptaţi probabil să spun că Traian Băsescu este principalul vinovat. Aşa şi este, pentru că el dinamitat orice idee de stabilitate şi orice proiect pe termen lung în România. A irosit ultimele 9 luni când România nu a luptat nici un moment împotriva crizei economice. Nu este însă singurul vinovat.
Trebuie să fim cinstiţi şi să spunem că nimeni din clasa politică nu trebuie scuzat. Şi aici mă includ şi pe mine, care de multe ori m-am lăsat târât într-o spirală a conflictelor politice. Am înţeles în ultimul an şi jumătate de guvernare că acest conflict trebuie evitat, chiar dacă adversarul politic face tot posibilul pentru a te ataca. Mă gândesc însă şi la greşelile pe care le-am făcut înainte.
Scriu aceste rânduri în primul rând în calitate de tată a doi copii pe care vreau să îi văd crescând şi profesând în ţara pe care o iubesc. Ca mine sunt milioane de români care îşi vor pune aceeaşi întrebare după această moţiune: „România, încotro?”.
Sunt siguri că răspunsuri se vor da cu duiumul: de la un guvern tehnocrat pe hârtie, la numirea aceluiaşi premier, în numele unor iluzorii proiecte personale ale lui Traian Băsescu.
Sunt răspunsuri de suprafaţă, pe care românii nu le vor mai crede. La ce bun un guvern cu premier şi miniştri tehnocraţi pe hârtie, dacă partidele îşi vor împărţi matematic funcţiile de subsecretari de stat, prefecţi, şamd? Să te ţii atunci război politic.
Sunt mai convins decât oricând că nu mai există răspunsuri facile.
Criza economică şi politică din România nu poate fi rezolvată prin soluţii magice, de lideri providenţiali care în numele unui partid sau a independenţei politice cer votul oamenilor.
Sunt convins mai mult decât oricând că există însă şi răspunsuri şi ele ţin de valori, de principii şi de oameni, de fiecare dintre noi.
Trebuie să avem din nou încredere în noi. Şi când spun asta mă refer la toţi românii.
Să avem încredere în forţa tânărului care are o mică firmă de IT.
În priceperea inginerilor care lucrează la Piteşti sau Craiova şi care prin munca lor au arătat că şi pe timp de criză se poate avea succes economic.
În inteligenţa profesorului care pregăteşte olimpici internaţionali şi în determinarea tinerilor care ne fac cinste.
În capacitatea tuturor românilor de a contribui pentru ca România să iasă din criză.
Nu este de ajuns ca românii să creadă în ei.
Avem nevoie şi de o clasă politică care să creadă în români.
Cum?
Prin măsuri precise prin care le oferă mai multă putere: scăderea taxelor şi impozitelor pentru a încuraja munca, oferirea de stimulente firmelor care angajează tineri, o lege a salarizării care să încurajeze munca şi competenţa, nu simpla apartenenţă la politică, investiţii ale statului pentru a crea noi locuri de muncă.
Dacă noi, politicienii, vom înţelege acest lucru, atunci această moţiune de cenzură ar putea fi un început pentru România.
Dacă în schimb va continua să existe inflaţie de politicieni care le servesc românilor soluţii magice, atunci România va eşua.
Acest post nu este un apel la clasa politică. Am trecut de mult de faza apelurilor. Este ceasul al 12-lea în care dacă nu ascultăm vocea românilor, atunci vom fi responsabili pentru eşecul unei generaţii întregi de români, nu a unei simple generaţii de politicieni.
Nu avem dreptul să le refuzăm românilor un drept fundamental: libertatea de a îşi decide ei înşişi viitorul.
Opinii
Mirela Predan (guest)
Revin si va trimit un link in care vavoi explica de ce NU sustin nici eu un Guvern de "independenti" sau asa-zisi "tehnocati". Ar fi cea mai dura lovitura data unor alegeri libere si democratiei. Cine i-a votat pe acei oameni, indiferent cine ar fi ei si de ce partide ar fi sustinuti? Nimeni. Absolut nimeni. Si atunci. De ce vrea Crin sa sustina asa ceva? Mai ales cand este presedintele unui partid care a condus timp de 4 ani Romania cum nu se poate mai bine? Si dupa el, ca maimutele imitatoare s-au luat toti cu tehnocrtatii, dar toate trei partidele uita ca toate trei au fost la guvernare, niciunul nu a sustinut atunci, in momentul in care era la guvernare asa ceva si nici nu ar fi trebuit sa sustina. De ce nu au candidat atunci tehnocratii? Sa-i vedem si noi independenti, sa vedem ce program au, ca asa e in democratie, nu? Pai altfel ce facem? Dictatura? Cu alte cuvinte: voi sunteti prosti, n-ati stiut ce alegeti, va dam noi acuma "specialisti". In atari conditii, HAOSUL s-ar agrava si nu s-ar diminua deloc. De aceea sustin necesitatea organizarii de alegeri anticipate. Si va trimit si comentariul meu de pe site legat de acest lucru: http://opiniicetatenesti.com/article.php?story=20091006075054173
turisticus (guest)
Da d-le Tariceanu, aveti dreptate.
Romania are nevoie de niste adevarati barbati care sa o conduca. Sunteti unul dintre ei (si mai aveti destui in partid) si este pacat sa ramaneti in umbra.
PS Desi sunt profesor am fost de acord cu decizia d-voastra de anul trecut de a nu mari salariile dascalilor., dar nu am inteles-o pe cea cu PC-urile pt elevi.
Cepeca (guest)
Sunt de acord. Dar stiu ca este singura cale pentru a opri un dezastru mai mare. De aceea sustin actiunea PNL si sper sa aiba succes.
Sper ca dupa alegerile prezidentiale sa existe alte variante de formare a unui Guvern responsabil. Ca o fi minoritar (mai putin al PD-L), ca o fi o alianta (mai putin cu PD-L), cum o fi (mai putin cu PD-L) nu mai are importanta. Daca este hotarat sa lupte impotriva crizei si sa asigure intoarcerea la normalitate (cel putin la cea care a fost pe timpul Guvernului Tariceanu in ultimul an si jumatate), atunci sa fie primit.
Andrei (guest)
Cititi aceasta petitie. Chiar va rog mult. Nu va ia mai mult de un minut sa constatati cat de mult isi "doresc" oamenii un premier tehnocrat. Va multumesc si v-as ramane dator daca mesajul ar aparea!
Bibliotecaru (guest)
@ C.P. Tăriceanu
Stimate domn,
Domnia voastră spuneţi că...
"Ar fi prima oară în istoria post-decembristă a României, când un guvern ar cădea în urma unei moţiuni de cenzură."
Din nefericire Parlamentul nu are puterea de a da în şuturi afară Guvernul, îi retrage doar încrederea, demisia trecând în curtea preşedintelui care trebuie să desemneze, fără termen, un nou premier... Cu alte cuvinte "căderea" Guvernului trece cumva într-un fel de "atribuţii limitate" în actul de guvernare, premierul Boc va hoinări în continuare pe culoarele Palatului Victoria şi domnul Blaga va fi interimar de interimar (adică "băiat de băiat", cum se spune în cartier).
Dacă îmi permiteţi un sfat. Angajarea răspunderii pe problema pensiilor poate fi întârziată o idee mai mult.
ARTICOLUL 111 - Informarea Parlamentului
(1) Guvernul si celelalte organe ale administratiei publice, in cadrul controlului parlamentar al activitatii lor, sunt obligate sa prezinte informatiile si documentele cerute de Camera Deputatilor, de Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul presedintilor acestora. In cazul in care o initiativa legislativa implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, solicitarea informarii este obligatorie.
Nu credeţi că ar trebui să cereţi o informare în detaliu a calculelor referitoare la bugetul asigurărilor de stat? Sunt convins că domnul Boc nu are un asemenea calcul efectiv la îndemână, m-am lămurit că domnia sa acţionează "după urechea financiară" a ministrului de finanţe sau a preşedintelui (asta nu sunt prea sigur, urechile seamănă între ele), fără o simulare financiare pentru fiecare decizie guvernamentală. Până face domnia sa o simulare a efectelor noii legi a pensiilor, trec alegerile prezidenţiale.
Alex (guest)
Domnule Tariceanu,
Nu sunt de acord cand sustineti ca ati fost si dumneavostra vinovat! Ati sustinut un program robust anticriza, ati prevenit clasa politica de iminenta crizei si Doomnul Basescu a luat-o in deradere.
Din punctul meu de vedere ati condus cel mai eficient guvern si abia astept sa reveniti pe planul intai.
Andrei (guest)
Ma iertati, deci aceasta era petitia: http://www.petitiononline.com/Sibiu/petition.html
Alexandra (guest)
Vazand acum in ce hal este tara, am ajuns la concluzia ca ati fost un erou, pentru ca ati rezistat tuturor adversarilor si mai ales lui Basescu, ati avut multe idei bune care s-au vazut economic, sa nu uitam ca marii investitori nu au venit prin meritul Combinatorului national ci prin munca Dvs.Speram sa reveniti in prim plan in calitate de prim ministru!
Florea Marius (guest)
Buna ziua domnule Tariceanu,
Pe zi ce trece sunt tot mai stupefiat de opiniile exprimate de membrii PDL si ai consilierilor presedintelui Traian Basescu. Puncte de vedere care desconsidera Parlamentul ca institutie, partidele politice ca sistem si constitutia insasi;
Dupa ce in seara zilei de 7 octombrie l-am ascultat uluit pe Domnul Adamescu- consilier prezidential m-am intrebat cat mai avem pana sistemul politic va fi pulverizat; Citind blogul dumneavoastra, va apreciez in mod deosebit apelul la solidaritate politica si sociala in fata acestui asalt autoritarist fara precedent dupa 1989;
Va multumesc foarte mult!
Gabi Popovici (guest)
Nu postez aici doar pentru a va aprecia activitatea pe care ati depus-o cand ati fost prim ministru.Apreciez faptul ca va criticati actiunile dupa ce nu ati mai fost ales presedintele PNL, insa raman la parerea ca ati cedat prea usor acest scaun. Romania nu poate prospera decat in acest mod : presedintele de o culoare politica iar primul ministru facand parte din alt partid oponent. Romania a progresat ptr ca intre dvs si acest Presdinte a fost o cearta de opinii continua si de idei.Nu ati fost marioneta si asta s-a vazut in buzunarele multor romani. Pe majoritatea dintre noi chiar nu ne-a interesat cine a fost in spatele multor afaceri daca am TRAIT mai bine. Ne-am saturat de atatia ani in care presedintele RO a fost de aceeasi culoare politica cu primul mistru intrucat rezultatele au fost dezastruoase. Va multimim ca ne-ati dovedit contrariul si ne-ati aratat ca Romania mai are sanse. Numirea D-lui Crin Antonescu nu a fost cea mai potrivita pentru ca nu va face fata D-lui Basescu care este o hiena in ale politicii. DVS erati cel mai potrivit pentru aceasta confruntare si cred ca cei mai multi de aici sunt de aceeasi parere cu mine. Restul candidatilor sunt marionetele nenorocitului de Iliescu care inca sufera ca nu mai detine puterea...jalnic.Mult succes in activitatile viitoare!!!
Gabi Popovici (guest)
Nu postez aici doar pentru a va aprecia activitatea pe care ati depus-o cand ati fost prim ministru.Apreciez faptul ca va criticati actiunile dupa ce nu ati mai fost ales presedintele PNL, insa raman la parerea ca ati cedat prea usor acest scaun. Romania nu poate prospera decat in acest mod : presedintele de o culoare politica iar primul ministru facand parte din alt partid oponent. Romania a progresat ptr ca intre dvs si acest Presdinte a fost o cearta de opinii continua si de idei.Nu ati fost marioneta si asta s-a vazut in buzunarele multor romani. Pe majoritatea dintre noi chiar nu ne-a interesat cine a fost in spatele multor afaceri daca am TRAIT mai bine. Ne-am saturat de atatia ani in care presedintele RO a fost de aceeasi culoare politica cu primul mistru intrucat rezultatele au fost dezastruoase. Va multimim ca ne-ati dovedit contrariul si ne-ati aratat ca Romania mai are sanse. Numirea D-lui Crin Antonescu nu a fost cea mai potrivita pentru ca nu va face fata D-lui Basescu care este o hiena in ale politicii. DVS erati cel mai potrivit pentru aceasta confruntare si cred ca cei mai multi de aici sunt de aceeasi parere cu mine. Restul candidatilor sunt marionetele nenorocitului de Iliescu care inca sufera ca nu mai detine puterea...jalnic.Mult succes in activitatile viitoare!!!
Gabi Popovici (guest)
Nu postez aici doar pentru a va aprecia activitatea pe care ati depus-o cand ati fost prim ministru.Apreciez faptul ca va criticati actiunile dupa ce nu ati mai fost ales presedintele PNL, insa raman la parerea ca ati cedat prea usor acest scaun. Romania nu poate prospera decat in acest mod : presedintele de o culoare politica iar primul ministru facand parte din alt partid oponent. Romania a progresat ptr ca intre dvs si acest Presdinte a fost o cearta de opinii continua si de idei.Nu ati fost marioneta si asta s-a vazut in buzunarele multor romani. Pe majoritatea dintre noi chiar nu ne-a interesat cine a fost in spatele multor afaceri daca am TRAIT mai bine. Ne-am saturat de atatia ani in care presedintele RO a fost de aceeasi culoare politica cu primul mistru intrucat rezultatele au fost dezastruoase. Va multimim ca ne-ati dovedit contrariul si ne-ati aratat ca Romania mai are sanse. Numirea D-lui Crin Antonescu nu a fost cea mai potrivita pentru ca nu va face fata D-lui Basescu care este o hiena in ale politicii. DVS erati cel mai potrivit pentru aceasta confruntare si cred ca cei mai multi de aici sunt de aceeasi parere cu mine. Restul candidatilor sunt marionetele nenorocitului de Iliescu care inca sufera ca nu mai detine puterea...jalnic.Mult succes in activitatile viitoare!!!
Biblotecaru (guest)
România are o şansă prin cultură.
Vă lansez o provocare intelectuală pentru o campanie altfel, polemica în versuri:
http://giconet.blogspot.com/2009/10/din-ciclul-mai-bine-poet-decat-dictator.html
Ridicaţi mănuşa? Vreţi să vă duelaţi politic cu adversarii politici în versuri?
Haritina (guest)
Din pacate, si sincer imi pare rau ca spun asta, Traian Basescu a irosit nu numai cele 9 luni de care vorbiti, ci toti cei 5 ani in care ca Presedinte putea sa faca mult pentru Romania.
In cele 9 luni a irosit tot ceea ce guvernarea liberala pe care ati condus-o a adus Romaniei. Cea mai buna guvernare, oricat se feresc sa recunoasca multi. Romanii insa pot face acum diferenta.
Vorbiti de credinta in valori si in principii, si bine faceti, ca inainte de toate suntem intr-o criza morala, fara precedent. Cu ea trebuie sa luptam mai intai.
Masurile pe care le enumerati(sunt convinsa ca aveti mai multe solutii) sunt intr-adevar cateva dintre cele care pot da incredere romanilor ca pot infrange criza economica. Din pacate, "bajbaiala" guvernarii actuale le da doar frisoane.
Romanii nu trebuie sa-si refuze Ei insisi dreptul fundamental de care vorbiti: libertatea de a decide ei insisi propriul viitor. Pentru asta trebuie sa iasa la VOT, chiar daca multi sunt dezamagiti de alegerile pe care le-au facut in trecut. "Prin noi insine" ii putem schimba, nu-i asa?!
Daniel (guest)
Domnule Tariceanu, ca sustinator PNL, am si eu o intreare: in conditiile in care sustineti ca un guvern de tehnocrati este solutia pentru criza, de ce l-ati propus (ca partid) pe Bogdan Olteanu la BNR?
dora florescu (guest)
va multumesc, (azi, 13.10.2009, 0ra 13.18, pe ziare.ro.)pt. ceea ce ati spus...sa va ajute Dumnezeu...
Exprima-ti opinia
Articole recente
Pericolul bipartidismului
27/12/2009
Craciun plin de bucurii!
24/12/2009
Ce va alege PNL – războiul sau pacea?
14/12/2009






